ZADANIA SZCZEGÓŁOWE PRZYJĘTE DO REALIZACJI W ROKU SZKOLNYM 2006 / 07.
CELE GŁÓWNE Ad. A |
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |
TERMIN REALIZACJI |
Kierujemy się wartościami wynikającymi z nauk JANA PAWŁA II
|
* Trzecia
edycja międzyprzedszkolnej prezentacji twórczości własnej. Temat
tegorocznej prezentacji:
* Dzień Patrona Aktywne włączenie do uroczystości całej społeczności przedszkola i parafii
*„Adopcja na odległość” kontynuacja współpracy z Salezjańskim Ośrodkiem Misyjnym
* Angażowanie rodzin w życie placówki. Otwarta postawa na potrzeby innych osób. |
X. 2006.
X. 2006
Cyklicznie 1x na kwartał
cały rok
|
CELE GŁÓWNE Ad. B |
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |
TERMIN REALIZACJI |
Małe Ojczyzny w legendach –dziecko zna przekazy literackie i inne źródła historyczne
|
* Gromadzenie wiedzy z literatury dziecięcej dotyczącej historii naszego miasta i regionu. Organizowanie sytuacji edukacyjnych z ciekawymi ludźmi . Poznawanie ważnych wydarzeń i przeżyć uczestników tych zdarzeń.
* Nawiązanie współpracy z „Klubem miłośników Wrocławia”, „Domem seniora”
* Korzystanie z dorobku instytucji historycznych: Oglądanie wystaw, rekwizytów, słuchanie prelekcji . |
Cały rok
XI. 2006
Cały rok |
CELE GŁÓWNE Ad. C |
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |
TERMIN REALIZACJI |
Architektura miasta i regionu dziecko posiada wiedzę na temat charakterystycznych miejsc w środowisku społecznym i przyrodniczym. |
*
Utożsamianie się dzieci z własnym miastem Znajomość architektury miasta i charakterystycznych miejsc: Ostrów Tumski, Rynek, Ratusz, Hala Ludowa i inne. Określanie ich nazw, przeznaczenia i historii.
* Poznawanie symboliki i wymowy pomników architektury poświęconych osobom lub wydarzeniom związanym z miastem lub regionem.
* Poznawanie atrakcyjnych miejsc w regionie Dolnego Śląska. Kształtowanie tożsamości lokalnej, gromadzenie wiedzy o regionie i państwie.
* Zwiedzanie miejsc rekreacji i wypoczynku we Wrocławiu: Poznawanie szaty roślinnej i mieszkańców parków wrocławskich w cyklu zajęć „SPACERKIEM PO WROCŁAWIU” * Mój Wrocław” poznawanie ciekawych nieznanych zakątków naszego miasta. |
Rok szkolny
Rok szkolny
Rok szkolny
Rok szkolny
Rok szkolny
|
CELE GŁÓWNE Ad. D |
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |
TERMIN REALIZACJI |
„Z przyrodą za pan brat” – dziecko ma świadomość zagrożeń cywilizacyjnych, kontynuuje działania proekologiczne.
|
Udział w akcjach ogólnopolskich: * Dzień Ziemi *Sprzątanie Świata Współudział rodziców w akcjach proekologicznych.
*Bezpieczny i ekologiczny plac zabaw.
*Przynależność i dalsza współpraca z instytucjami proekologicznymi: LOP, Wydz. Środowiska.
* Nawiązanie współpracy z kołem ornitologów. Kształtowanie postaw i nawyków proekologicznych dzieci. |
Rok Szkolny
Rok szkolny
Rok szkolny |
CELE GŁÓWNE Ad. E |
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |
TERMIN REALIZACJI |
W zdrowym ciele zdrowy duch” – dziecko rozumie znaczenie zdrowia fizycznego, psychicznego oraz bezpieczeństwa własnego i innych.
|
* Udział w akcjach organizowanych przez Wydział Zdrowia: -Akademia Zdrowego Uśmiechu- program profilaktyki próchnicy zębów -Kampanie Sanepidu„Trzymaj się prosto” -WZW i inne
* Organizacja sytuacji edukacyjnych z udziałem służb mundurowych: Policja, Straż Miejska. Nabywanie świadomości bezpiecznego funkcjonowania w środowisku pod hasłem „BEZPIECZNE OTOCZENIE” |
Cyklicznie w roku szkolnym
XI 2006 |
CELE GŁÓWNE Ad. G |
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |
TERMIN REALIZACJI |
Poprzez literaturę i sztukę dziecko rozwija swoją wiedzę i wrażliwość aksjologiczną w zakresie rozumienia i odczuwania wartości uniwersalnych.
|
* Udział rodziców w prezentowaniu literatury dla dzieci. * Upowszechnianie wśród rodziców czytelnictwa z zakresu literatury pedagogicznej i psychologicznej
* Kontynuacja udziału w
akcji: Prezentacja osiągnięć dzieci w zakresie znajomości literatury dziecięcej
*Spotkania z kulturą i sztuką w środowisku lokalnym: teatr, muzeum, kino, wystawy okolicznościowe |
Rok szkolny
Rok Szkolny |
CELE GŁÓWNE |
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |
TERMIN REALIZACJI |
Ugruntowywanie i rozwijanie własnej tożsamości instytucjonalnej placówki poprzez nawiązywanie i kontynuację współpracy z osobami i instytucjami środowiska lokalnego.
|
* Angażowanie rodzin w życie placówki: - Współredagowanie przedszkolnej gazetki „Dobruś” - współorganizowanie uroczystości przedszkolnych wynikających z kalendarza imprez.
* Konkurs wśród dzieci i rodziców dotyczący opracowania logo przedszkola.
* Nawiązanie współpracy z instytucjami i placówkami imienia JANA PAWŁA II
* Kontynuowanie korespondencji i zacieśnianie więzi dwóch środowisk w realizacji programu „Dolina wyobraźni”.
* Badanie losów absolwentów – kontynuowanie współpracy ze szkołami podstawowymi w regionie w celu ujednolicenia oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych |
Rok szkolny
XI. 2006
Rok szkolny
Rok szkolny
Rok szkolny |
CELE GŁÓWNE Ad. I |
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE |
TERMIN REALIZACJI |
Doskonalenie zawodowe oraz modernizowanie bazy materiałowej przedszkola.
|
*Pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności zawodowych w celu uatrakcyjniania oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych Współpracowanie z ośrodkami doskonalenia nauczycieli.
*Modernizowanie bazy przedszkola: wymiana sprzętu audio –wizualnego, Projektowanie i modernizowanie ogrodu przedszkolnego. |
Rok szkolny
Rok szkolny
(Okres 5 -ciu lat)
|