ZADANIA SZCZEGÓŁOWE PRZYJĘTE DO REALIZACJI W ROKU SZKOLNYM 2006 / 07.

 

CELE  GŁÓWNE

Ad. A

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

TERMIN REALIZACJI

 

 

Kierujemy się wartościami wynikającymi z nauk

JANA PAWŁA II

 

 

 

 

 

 

* Trzecia edycja międzyprzedszkolnej prezentacji twórczości własnej. Temat tegorocznej prezentacji:
„JAN PAWEŁ II W SŁOWACH.”

 

* Dzień Patrona

Aktywne włączenie do uroczystości całej społeczności przedszkola i parafii

 

*„Adopcja na odległość”

kontynuacja współpracy z Salezjańskim Ośrodkiem Misyjnym

 

* Angażowanie rodzin w życie placówki. Otwarta postawa na potrzeby innych osób.

X. 2006.

 

 

 

X. 2006

 

 

 

Cyklicznie

1x na kwartał

 

 

 

cały rok

 

 

 

CELE  GŁÓWNE

Ad. B

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

TERMIN REALIZACJI

 

 

Małe Ojczyzny w legendach –dziecko zna przekazy literackie i inne źródła historyczne

 

 

* Gromadzenie wiedzy z literatury dziecięcej dotyczącej historii naszego miasta i regionu.

Organizowanie sytuacji edukacyjnych z ciekawymi ludźmi . Poznawanie ważnych wydarzeń i przeżyć uczestników tych zdarzeń.

 

* Nawiązanie współpracy z „Klubem miłośników Wrocławia”, „Domem seniora”

 

* Korzystanie z dorobku instytucji historycznych: Oglądanie wystaw, rekwizytów, słuchanie prelekcji .

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

XI. 2006

 

 

Cały rok

 

 

CELE GŁÓWNE

Ad. C

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

TERMIN REALIZACJI

 

 

Architektura miasta i regionu dziecko posiada wiedzę na temat charakterystycznych miejsc w środowisku społecznym i przyrodniczym.

 

* Utożsamianie się dzieci z własnym miastem
i regionem:

Znajomość architektury miasta i charakterystycznych miejsc: Ostrów Tumski, Rynek, Ratusz, Hala Ludowa i inne. Określanie ich nazw, przeznaczenia i historii.

 

* Poznawanie symboliki i wymowy pomników architektury poświęconych osobom lub wydarzeniom związanym z miastem lub regionem.

 

* Poznawanie atrakcyjnych miejsc w regionie Dolnego Śląska. Kształtowanie tożsamości lokalnej, gromadzenie wiedzy o regionie i państwie.

 

* Zwiedzanie miejsc rekreacji i wypoczynku we Wrocławiu:

Poznawanie szaty roślinnej i mieszkańców parków  wrocławskich w cyklu zajęć „SPACERKIEM PO WROCŁAWIU”

* Mój Wrocław” poznawanie ciekawych nieznanych zakątków naszego miasta.

 

Rok szkolny

 

 

 

 

 

 

Rok szkolny

 

 

 

 

Rok szkolny

 

 

 

 

Rok szkolny

 

 

 

 

Rok szkolny

 

 

 

CELE  GŁÓWNE

Ad. D

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

TERMIN REALIZACJI

 

 

„Z przyrodą za pan brat” – dziecko ma świadomość zagrożeń cywilizacyjnych, kontynuuje działania proekologiczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udział w akcjach ogólnopolskich:

* Dzień Ziemi

*Sprzątanie Świata

Współudział rodziców w akcjach proekologicznych.

 

*Bezpieczny i ekologiczny plac zabaw.

 

*Przynależność i dalsza współpraca z instytucjami proekologicznymi:

LOP, Wydz. Środowiska.

 

* Nawiązanie współpracy z kołem ornitologów.

Kształtowanie postaw i nawyków proekologicznych dzieci.

 

Rok Szkolny

 

 

 

 

 

Rok szkolny

 

 

 

 

 

Rok szkolny

 

 

CELE  GŁÓWNE

Ad. E

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

TERMIN REALIZACJI

 

 

W zdrowym ciele zdrowy duch” – dziecko rozumie znaczenie zdrowia fizycznego, psychicznego oraz bezpieczeństwa własnego i innych.

 

 

 

 

 

 

 

* Udział w akcjach organizowanych przez Wydział Zdrowia:

-Akademia Zdrowego Uśmiechu- program profilaktyki próchnicy zębów

-Kampanie Sanepidu„Trzymaj się prosto”

-WZW i inne

 

* Organizacja sytuacji edukacyjnych z udziałem służb mundurowych: Policja, Straż Miejska. Nabywanie świadomości bezpiecznego funkcjonowania w środowisku pod hasłem „BEZPIECZNE OTOCZENIE”

 

Cyklicznie w roku szkolnym

 

 

 

 

 

XI 2006

 

 

CELE GŁÓWNE

Ad. G

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

TERMIN REALIZACJI

 

 

Poprzez literaturę i sztukę dziecko rozwija swoją wiedzę i wrażliwość aksjologiczną w zakresie rozumienia i odczuwania wartości uniwersalnych.

 

 

 

 

 

 

* Udział rodziców w prezentowaniu literatury dla dzieci.

* Upowszechnianie wśród rodziców czytelnictwa z zakresu literatury pedagogicznej i psychologicznej

 

* Kontynuacja udziału w akcji:
„CAŁY WROCŁAW CZYTA DZIECIOM”.

 Prezentacja osiągnięć dzieci w zakresie znajomości literatury dziecięcej

 

*Spotkania z kulturą i sztuką w środowisku lokalnym: teatr, muzeum, kino, wystawy okolicznościowe

Rok szkolny

 

 

 

 

 

Rok Szkolny

 

 

CELE GŁÓWNE

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

TERMIN REALIZACJI

 

 

 

 

Ugruntowywanie i rozwijanie własnej tożsamości instytucjonalnej placówki poprzez nawiązywanie i kontynuację współpracy z osobami i instytucjami środowiska lokalnego.

 

* Angażowanie rodzin w życie placówki:

- Współredagowanie przedszkolnej gazetki „Dobruś”

- współorganizowanie uroczystości przedszkolnych wynikających z kalendarza imprez.

 

* Konkurs wśród dzieci i rodziców dotyczący opracowania logo przedszkola.

 

* Nawiązanie współpracy z instytucjami i placówkami imienia JANA PAWŁA II

 

* Kontynuowanie korespondencji i zacieśnianie więzi dwóch środowisk w realizacji programu „Dolina wyobraźni”.

 

* Badanie losów absolwentów – kontynuowanie współpracy ze szkołami podstawowymi w regionie w celu ujednolicenia oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych

Rok szkolny

 

 

 

 

 

 

XI. 2006

 

 

 

Rok szkolny

 

Rok szkolny

 

 

 

Rok szkolny

 

 

 

 

CELE  GŁÓWNE

Ad. I

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

TERMIN REALIZACJI

 

 

Doskonalenie zawodowe oraz modernizowanie bazy materiałowej przedszkola.

 

 

*Pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności zawodowych w celu uatrakcyjniania oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych

Współpracowanie z ośrodkami doskonalenia nauczycieli.

 

*Modernizowanie bazy przedszkola:

wymiana sprzętu  audio –wizualnego,

Projektowanie i modernizowanie ogrodu przedszkolnego.

 

Rok szkolny

 

 

 

 

 

 

Rok szkolny

 

(Okres 5 -ciu lat)

 

 

Powrót